Wyśniony samochód i motocykl ze zbroi – największa Auto Nostalgia na półmetku
Za nami pierwszy dzień najstarszych Targów Pojazdów Zabytkowych. Na zwiedzających czekają setki największych klasyków motoryzacji.
Największa edycja w historii przyciągnęła tłumy
Tegoroczna Auto Nostalgia jest dotychczas największą. Do dyspozycji zwiedzających są cztery hale, co daje 13 tysięcy m² wypełnionych najlepszymi klasykami motoryzacyjnymi. Już od pierwszych chwil po otwarciu bram pojawiło się mnóstwo zwiedzających. Chłód i deszcz nie ostudziły emocji miłośników klasycznej motoryzacji, spragnionych kontaktu z zabytkowymi pojazdami. Nie brakowało zarówno starszych osób, które chętnie wspominały dawne czasy, jak i najmłodszych, którzy z zainteresowaniem oglądali zabytkowe pojazdy i poznawali historie motoryzacji.
Modele jedyne w swoim rodzaju
Wśród eksponatów nie brakuje unikatów. Znajdziecie Fiata 518 C Cabrio z 194 roku – to najstarszy samochód robiony dla generałów Wojska Polskiego przed wojną, bliźniacze samochody brały udział w kręceniu filmów promocyjnych odbudowy Gdyni przed wojną. A także Fiat 508 III S z 1937 roku - jedyny sportowy czerwony polski samochód. Pojawił się również Peel P50 - najmniejszy polski samochód wyprodukowany ręcznie z silnikiem od Simsona i aluminiową konstrukcją. Wśród najciekawszych eksponatów wymienić należy Volanta SAM z 1976 roku – wykonanego ręcznie według konstrukcji, która przyśniła się jego twórcy. Znajdziecie też wyjątkowy motor z 400-letniej zbroi rycerskiej! Wyjątkowych pojazdów jest jednak o wiele więcej.
Setki klasyków zamknięte w czterech halach
Zobaczyć można Cadillaca DeVille "Królowa" IV generacji - flagowy kabriolet Cadillaca z roku 1970 - ten egzemplarz woził ś. p. Królową Elżbietę II i Księcia Filipa podczas Royal Tour w Kanadzie w roku 1971. Pojawiło się także BMW 635 CSI E24 z 1982 roku, uważane za najlepiej wyglądające BMW, a w niektórych kręgach nazywane nawet “Bawarskim Ferrari” oraz Velorex 16/350 z 1968, który jak niegdyś mawiano, przypomina uciekający domek, szmatę lub worek dla kalek.
Można także zobaczyć jak powstają części do Bentleya oraz spróbować swoich sił w wyginaniu blaszanych części samochodu.
Wśród wystawców są m.in.: Giełda Klasyków, Jan Garbacz, Muzeum TamteLata.pl, Muzeum Narodowe w Szreniawie, a także kluby miłośników różnych marek, m.in. Porsche Club Poland czy Klub Miłośników Syren i Warszaw. Nie brakuje przedstawicieli amerykańskiej motoryzacji, dwóch kółek, a nawet traktorów i maszyn rolniczych. Słowem – każdy znajdzie coś dla siebie.
Scena tętni życiem
W hali nr 2 znajduje się scena, na której od rana trwają ciekawe rozmowy. Można dowiedzieć się jakie są zalety posiadania zabytków, dlaczego warto w nie inwestować oraz jak wygląda renowacja zabytkowych ciągników. Jan Garbacz opowiada o swojej wyprawie Syreną Bosto po Turcji, a przedstawiciele Klubu Miłośników Syren i Warszaw przybliżają szczegóły Rajdu Syren do Tallina i Ogólnopolskiego Zlotu Syren. Pełen program znaleźć można na stronie autonostalgia.pl/pl/dla-zwiedzajacych/program-sceny/.
Nie tylko do zobaczenia, ale i do kupienia
Auto Nostalgia to nie tylko wystawa, ale także okazja do zakupu własnego klasyka. Swoje oferty prezentują zarówno firmy profesjonalnie zajmujące się sprowadzaniem, wyszukiwaniem i handlem zabytkami, jak również indywidualni kolekcjonerzy, którzy licznie stawili się w hali nr 4. Pierwsze egzemplarze zostały sprzedane tuż po rozpoczęciu wydarzenia. Nie brakuje także specjalistów od renowacji samochodów i rejestracji pojazdów.
Ostatnia szansa na spotkanie z klasyczną motoryzacją
Niedziela to ostatni dzień, aby zobaczyć z bliska setki, zabytkowych pojazdów. Ekspozycja będzie dostępna dla zwiedzających od 10:00 do 17:00.
Miejsce: EXPO XXI, Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14
Bilety: https://tobilet.pl/expo-xxi-auto-nostalgia-2024.html
Informacje o wydarzeniu: https://autonostalgia.pl