Girls Classic Moto na Auto Nostalgii
Myślicie, że motoryzacją interesują się tylko mężczyźni? Nic bardziej mylnego! Girls Classic Moto
Girls Classic Moto - klasyczna motoryzacja okiem dziewczyn to społeczność dziewczyn, które interesują się klasyczną motoryzacją.

Zarażają pasją innych i pokazują naprawy swoich klasyków, relacje z imprez, oferują akcesoria i gadżety tematyczne. W ich social mediach znajdziecie zdjęcia, filmy i treści, które wciągają w świat youngtimerów i klasyków. To odskocznia od codzienności i pasja, która... towarzyszy na co dzień. Spotkacie je na naszych targach!
50-letni Rudi
Rudi Garbus Moniki to VW 1300 - tak zwany Garbus. Zasila go silnik typu boxer o pojemności 1285 cm3. Auto wyjechało z fabryki w 1973 roku i w tym roku 20.03. skończyło równe 50 lat!

Model jest sam w sobie o tyle intrygujący, że był produkowany na całym świecie łącznie przez 64 lat. Skonstruował go sam Hitler na częściach od Porsche. Wyprodukowano znacznie ponad 30 mln sztuk, na kilku kontynentach.
Dzięki dużej dostępności części, Garbusy poruszają się po drogach do dzisiaj. Są one proste i łatwo je naprawić, z drugiej jednak strony to mocno przestarzała konstrukcja - słabe hamulce, silnik i zespół napędowy z tyłu auta, a zbiornik paliwa z przodu. Takie rozłożenie masy w pojeździe powoduje np. przy porywistym wietrze, trudności w prowadzeniu auta. Jednostka napędowa chłodzona jest powietrzem, wolnoobrotowa, z mocą na poziomie około 40 KM. Można ją jednak z pewnością nazwać solidną i trwałą, czego przykładem są zadbane egzemplarze poruszające się po drogach do dzisiaj. Silnik współpracuje z 4-biegową skrzynią, przy czym bieg ostatni jest w stanie utrzymać prędkość od 40 km/h do maksymalnych 127 km/h.

Dzisiaj coraz trudniej jest znaleźć Garbusa, który będzie dzielnie służył właścicielce zarówno w zimę, jak i w lato. Ten pomarańczowy egzemplarz to przykład, że dla modelu nie ma zadań niemożliwych!