Muzeum Tamtelata.pl na Auto Nostalgii
Zobacz jaką ekspozycję przygotowuje Muzeum Tamtelata.pl na targi auto Nostalgia 2023! Spotkasz ich w Hali 1.
BMW Z3
DeSoto Airflow
Fiat 131 Mirafiori
Auto Union 1000
Laurin & Klement Voiturette
Tak wyglądało Simply Clever prawie 120 lat temu! Laurin & Klement to poprzednik dzisiejszej marki Skoda, a ten pojazd powstał w roku 1905. A właściwie jego pierwowzór, bowiem ich egzemplarz to wiernie odwzorowana replika. Zachowano nie tylko zgodność z najdrobniejszymi szczegółami mechanicznymi, ale również z duchem epoki.
Mazda 626 GT
Ten samochód to prawdziwa kapsuła czasu - mimo ponad 30 lat w metryce (rok produkcji 1986) jest nowy! Stało się to możliwe, ponieważ szwajcarski dealer, który to auto sprowadził, nie zdążył go sprzedać. Po jego śmierci "626" znaleziono w garażu podziemnym wraz z kilkudziesięcioma innymi Mazda. Mechanicznie i wizualnie pozostaje nienaganna, jak na nowy samochód przystało.
Mercedes E320 Cabrio
Mercedes W124, pieszczotliwie zwany "baleronem", to marzenie wielu kierowców pragnących rozpocząć przygodę z klasyczną motoryzacją. Dlaczego jednak nie wybrać kabrioletu zamiast pospolitego sedana? Oprócz składanego dachu, przygotowanego od nowa przez specjalizującą się w autach tej marki firmę w Niemczech, wyróżnia się także rzadkim, nietypowym kolorem. Zachowany w stanie oryginalnym, bez niedomagań blacharskich czy mechanicznych.
Opel Omega A
Ludzie mają różne kaprysy i zachcianki. Pewien 86-latek z Niemiec postanowił na przykład w 1987 r. kupić sobie nowiutkiego Opla Omegę. Niestety, nie cieszył się nią długo, dlatego auto do dziś wygląda jak nowe i ma symboliczny, potwierdzony dokumentami przebieg. Rzadko widzi się Ople z lat 80. w takim stanie, o ile w ogóle można jeszcze spotkać Ople z lat 80.!
Pontiac Big Six
Jak się okazuje, samochód może mieć prawie 100 lat i oryginalny lakier! Choć pochodzi z czasów Ala Capone i prohibicji, widocznie nie uczestniczył w pościgach policji za gangsterami i strzelaninach, bo nigdzie nie widać śladów po kulach. Widać za to, że zachował się w stanie kompletnym i w dobrym zdrowiu bez problemu doczeka setnych urodzin!
Studebaker Champion Business Coupe
To jeden z ich rodzynków, prawdopodobnie jedyny taki w Europie. Mimo bardzo długiego nadwozia, ma krótką kabinę bez drugiego bocznego okna, z jedną trzyosobową kanapą, co odróżnia go od popularniejszych wersji 6-miejscowych. Zachowany i utrzymany tak, jakby dopiero co wyjechał z fabryki!
Wartburg 353 W
A skoro już mowa o stanie fabrycznym, ten Wartburg jest nawet lepszy niż z fabryki! Jak wiadomo, standardy jakościowe w NRD były niewygórowane, natomiast podczas renowacji blacharkę i lakier doprowadzono do perfekcji według współczesnych standardów. Wnętrze z kolei zachowano w oryginalnym stanie, ponieważ nie wymagało poprawek - na siedzeniach widać jeszcze pozostałości oryginalnej folii ochronnej!