Legendarne polskie konstrukcje na Auto Nostalgii
Przedwojenne i powojenne konstrukcje zobaczyć będzie można na stoisku przygotowanym przez cenionego rzeczoznawcę samochodowego - Pana Tomasza Skrzelińskiego. Czegoś takiego nigdzie nie zobaczycie!
Te pojazdy będą znacznie odbiegały od typowych eksponatów, zwykle youngtimerów.
konstrukcje przedwojenne:
-
CWS-T1 prototyp z 1925 roku.
Jest to jedyna i bardzo dobrze wykonana replika polskiego pojazdu wykonanego w 1 egzemplarzu przez Tadeusza Tańskiego, a od 1928 roku podjęta seryjna produkcja, z której nic się nie zachowało
-
Polski FIAT 518 Kabrio z 1934 roku.
Jedyny oryginał zachowany w Wilnie, a produkowany w limitowanej wersji dla oficerów Polskiego Wojska
-
Polski FIAT 508 Sport z 1938 roku,
karosowany w Stanisławowie (dziś Iwano-Frankowsk) na wzór sportowej włoskiej wersji Balilli. Jedyny taki zachowany egzemplarz.
-
Oraz kilka przedwojennych polskich motocykli: SOKÓŁ-1000, SOKÓŁ-600 z koszem, PODKOWA, WULGUM, MOJ. Te motocykle wypożyczam z prywatnego muzeum w Starej Oleckiej
i konstrukcje powojenne:
-
MIKRUS z 1959 roku
-
SYRENA-SPORT z 1960 roku.
Oryginał wykonany w 1 egzemplarzu był komisyjnie pocięty, ale zostały zbudowane 3 repliki. Ta – w wykonaniu p. Mazura z Lublina jest najbliższa oryginałowi
-
TRAMP z 1963 roku
pierwsza polska składana przyczepa campingowa
-
VOLANT
pojedyncza i samodzielna konstrukcja z 1975 roku, laureat konkursu Mistrza Techniki zorganizowanego przez Muzeum Techniki NOT w Warszawie
-
GEPARD z ok. 1995 roku
sportowy samochód zaprojektowany i wykonany w 7 egzemplarzach przez inż. Zbysława Szwaja. Jedyny zachowany egzemplarz w Polsce
-
LEOPARD 6,0 l z ok. 2012 roku
kontynuacja sportowego projektu i wykonania kilku egzemplarzy przez inż. Zbysława Szwaja z Mielca. Jeden z dwóch zachowanych w Polsce egzemplarzy, z serii ok. 12 wyprodukowanych